BLOG

Afecțiunile mai puțin cunoscute pot fi la fel de periculoase. Totul despre boala mână-picior-gură

22 august 2022
Considerată foarte contagioasă, mai ales în cazul copiilor de până la 5 ani, această afecțiune este provocată de un virus și se răspândește prin secreții ca saliva și fecalele. Virusul responsabil aparține genului enterovirusurilor, care include poliovirusurile, virusurile Coxsackie, ecovirusurile și alte enterovirusuri.
11 august 2022
Vara, țânțarii sunt, de obicei, inamicii noștri numărul unu, fie că stăm la o terasă, ne plimbăm în parc sau facem sport. Odată cu lăsarea serii, încep să ne facă viața grea, din cauza pișcăturilor, urmate de mâncărimi insuportabile lăsate de aceștia.
4 august 2022
Iritația provocată de căldură poate fi confundată în unele cazuri cu alergii post medicamentoase, urticarie, erupţii virale, acnee, foliculită, iar diagnosticul este în general bazat pe un istoric amănunţit şi aspect clinic caracteristic.
27 iulie 2022
Utilizarea celulelor stem în tratarea diferitelor afecțiuni medicale este una dintre cele mai mari descoperiri ale medicinei moderne. Datorită structurii lor primare, acestea ajută la regenerarea celulară, fapt care conduce la tratarea mai multor dizabilități.
21 iulie 2022
Sindromul de tunel carpian este cea mai frecventă neuropatie în zilele noastre, o afecțiune cauzată de compresia nervului median la nivelul încheieturii mâinii sau a canalului carpian, exprimată clinic prin tulburări senzitive şi motorii în teritoriul de distribuţie a nervului median, care produc limitări funcţionale în activităţile zilnice ale pacientului.
18 iulie 2022
În zilele caniculare, organismul trebuie să fie foarte bine hidratat. Dacă nu se consumă suficientă apă, poate apărea senzaţia de amenţeală, durerile cap şi musculare sau chiar leşinul. Deşi pare ciudat, există multe băuturi care deshidratează organismul.
14 iulie 2022
Razele ultraviolete ale soarelui sunt principala cauză a cancerului de piele, dar şi cea mai bună sursă naturală de vitamina D. Expunerea iresponsabilă la razele solare provoacă, de asemenea, bronzul inestetic, îmbătrânirea prematură și leziunile oculare.
30 mai 2022
Boala Lyme, cunoscută și sub denumirea de infecția Lyme, este o afecțiune bacteriană transmisă de capușele care conțin bacteria Borrelia burgdorferi. Căpușele sunt creaturi mici, asemănătoare unui păianjen, care se hrănesc cu sângele animalelor, inclusiv al oamenilor
23 mai 2022
Febra fânului, cunoscută și sub denumirea de rinită alergică, reprezintă răspunsul organismului la anumiţi alergeni cum ar fi polenul, praful sau mucegaiul. Simptomele includ rinoree, congestie nazală, strănut, lăcrimare, mâncărime şi tuse.
11 februarie 2022
Cardiomiopatia dilatativă apare de obicei la adulții între 20 și 60 de ani, unde mușchiul slăbit se întinde, devine progresiv mai subțire, iar camerele inimii se extind, acest lucru rezultând în mărimea crescută a acesteia.