Politica de retur

Politica de retur
Termenul exercitării dreptului legal de retragere

În conformitate cu art.9 alin.1 din Ordonanța nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Clientul beneficiază de o perioadă de retragere de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, respectiv de a returna produsele cumpărate, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri.
Perioada de retragere expiră în termen de 14 zile lucratoare de la:
(i) Ziua în care clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de client, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare, sau:
(ii) În cazul în care clientul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de client, intră în posesia fizică a ultimului produs;
(iii) În cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de client, intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese;

Modalitățile de exercitare a dreptului legal de retragere
Clientul, în vederea exercitării dreptului de retragere din contract, este obligat să notifice în mod expres Marcos Provit SA la următoarele date de contact: Mun. Buzău, Str. Urziceni, nr. 35, Jud. Buzău, Cod poștal 120226/ suportclienti@evofarmacia.ro/ +40766287844, despre intenția de retragere din contract, sub forma unei declarații neechivoce (scrisoare trimisă prin poștă/fax/e-mail). De asemenea, Clientul poate completa și transmite electronic de pe site-ul www.evofarmacia.ro formularul standard de retragere, pus la dispoziție de Marcos Provit SA .
Accesați formularul de retur: link….
Utilizarea formularului standard de retragere disponibil pe site-ul www.evofarmacia.ro este obligatorie, iar Marcos Provit SA va transmite către Client, prin e-mail, confirmarea de primire a formularului de retragere.
Marcos Provit SA are obligația să returneze în termen de 14 zile lucratoare contravaloarea produselor comandate, dacă acestea au fost achitate, sub condiția recepționării produselor. Marcos Provit SA își rezervă dreptul de a prelungi termenul de 14 zile dacă nu a intrat în posesia produselor returnate sau Clientul nu a trimis o confirmare a expedierii coletului, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
În cazul returnării produselor ca urmare a renunțării la cumpărare, costurile de returnare sunt suportate de către client.
În cazul returnării parțiale a produselor, Evofarm va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de transport pentru expediție. Cu toate acestea, taxa de transport pentru returnarea produselor rămâne în continuare în sarcina clientului.

Prin excepție, în cazurile de neconcordanță între produsele livrate și comandă, cheltuielile de returnare vor fi suportate de Evofarm. Returul va fi acceptat dacă produsul este în aceeași stare în care a fost livrat, fără urme de uzură și este complet, inclusiv cu accesorii.
În cazul în care produsul returnat a făcut parte dintr-o campanie promoțională de acordare a unui produs cadou, odată cu returnarea produsului achiziționat se va returna și produsul oferit cadou.
Produsele exceptate de la posibilitatea de returnare
Sub rezerva dispozițiilor art.16 lit. d), e), f) din OUG 34/2014 sunt exceptate de la dreptul de retragere din contract (dreptul de returnare) următoarele produse:
● Produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid (hrana pentru bebeluși (lapte, piureuri, sucuri, biscuiți, săruri de rehidratare etc.)
● Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator (medicamente de uz uman, produse cosmetice, produse de igienă intimă și produse care intră în contact cu mucoasa umană: scutece, periuțe de dinți, biberoane, suzete, nebulizatoare, termometre rectale, pompe de sân, irigatoare, centuri postnatale, protecții mameloane, duș bucal, jucării dentiție. Prezenta listă nu este exhaustivă.
● Produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
● Produse sigilate încadrate în categoria medicamentelor de uz uman, care necesită condiții speciale de depozitare și păstrare, astfel cum acestea sunt menționate în prospect de deținătorului autorizației de punere pe piață. Prin excepție, se acceptă returul medicamentelor de uz uman sigilate/desigilate care prezintă deficient de calitate și/sau conformitate.

Obligațiile Clientului în cazul retragerii conform art.14 alin.3 din OUG 34/2014

Clientul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționarii produselor.
Ca atare, în funcție de tipul de produs care se returnează, dacă se constată că acțiunile asupra acestuia trădează urme de folosință excesivă ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis spre verificare către furnizor/producător, pentru confirmarea/ infirmarea manipulării corespunzătoare a acestuia. Astfel, valoarea finală a acestuia se va stabili în funcție de valoarea generată de costul pieselor necesar a fi înlocuite și/sau manoperei de recondiționare a produsului. Diminuarea valorii produsului returnat în funcție de deteriorarea acestuia poate fi făcută până la 50% din valoarea inițială.

Garanția produselor în baza Legii nr.449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora

Produsele de folosință îndelungată (produsele relativ complexe, constituite din piese și subansambluri, proiectate și construite pentru a putea fi utilizat pe durată medie de utilizare și asupra cărora se pot efectua reparații sau activități de întreținere) beneficiază de garanție de conformitate în baza Legii nr.449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora.
Astfel, la livrare, produsul va fi însoțit de certificat de garanție – hârtie sau va fi trimis clientului, în format electronic, prin e-mail, după caz.
Certificatul de garanție va conține elementele de identificare a produsului, termenul de garanție, durata medie de utilizare, modalitățile de asigurare a garanției – întreținere, reparare, înlocuire și termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea și adresa vânzătorului și ale unității specializate de service.